Історія ПрАТ «Дніпропетровський тепловозоремонтний завод» веде свій початок з розвитком залізничного сполучення на сході України та у Придніпров’ї, а саме з липня 1886 року, коли почали роботу Головні майстерні Катеринінської залізниці. Підприємство, як зараз кажуть, «з нуля» було побудовано у м. Катеринослав (зараз м. Дніпро), а вже з 1886 року почався ремонт паровозів та вагонів дороги. Потім майже 80 років підприємство спеціалізувалося на ремонті тепловозів та супутніх ремонтах. Але промисловість поступово відмовлялася від застарілих паровозів на користь більш потужних та сучасних тепловозів. Тому перед колективом підприємства постала нелегка задача повністю переорієнтувати виробництво. І вже 21 жовтня 1965 р. наказом Міністерства шляхів сполучення СРСР, у зв’язку зі зміною профілю роботи, Дніпропетровський паровозоремонтний завод був перейменований у тепловозоремонтний – ДТРЗ. Фактично з другого півріччя 1965 р. завод перейшов на ремонт тепловозів серії ТЕ-3. За п’ятдесятирічний період колектив заводу опанував ремонт 14-ти серій тепловозів і їх модифікацій, а загальна кількість відремонтованих тепловозів за цей період склала 22087 секцій.

Пік ремонту припав на 1983 рік, напередодні 100 річного ювілею заводу 711 секцій. Щомісячно підприємство закривало по 58-60 секцій 2ТЕ10Л, 2ТЕ10В, ТЕМ-1, ТЕМ-2. Зараз підприємство ремонтує по 5 секцій серій тепловозів ЧМЕ-3, ЧМЕ-3Е, ЧМЕ-3Т, але плани у колективу тепловозоремонтників більш амбітні. Наприклад, в жовті 2020 р. на ремонт було подано 6 секцій 2ТЕ116.

В 2019 році на підприємстві опанували ремонт вагонних уповільнювачів КЗ-ЗПК і КЗ-5ПК. На сьогодні 9 уповільнювачів вже відправлені замовникам з Придніпровської, Одеської, Південної та Південно-західної залізниць. Це не перша дата в історії заводу, біографію якого створює його колектив. Вітаємо працівників заводу з цією датою та бажаємо реалізації всіх амбітних планів!